1. The Jackson 5 opuścili wytwórnię Motown records w 1976 po nagraniu z nimi 11 albumów i sprzedaniu ponad 100 milionów płyt.
2. Przyjaciółka Michaela, Elizabeth Taylor była pierwszą osobą, która zwróciła się do niego per "Król Popu", anonsując go tym tytułem na ceremonii rozdania nagród.
3. W roku 1978 Michael zadebiutował w filmie "The Wiz", na planie, którego poznał Quincy Jonesa, późniejszego producenta jego dwóch albumów - "Off The Wall" i "Thrillera".
4. Powodem, dla którego the Jackson 5 zmieniło swoją nazwę na the Jacksons, było przekonanie ich poprzedniej wytwórni, Motown, iż mają prawa do tej nazwy. Zatem grupa, minus Jermaine (który opuścił braci, by rozpocząć solową karierę), plus najmłodszy brat, Randy, stali się po prostu, The Jacksons.
5. Po tym, jak album "The Jacksons" otrzymał status platynowej płyty, członkowie zespołu zostali gospodarzami własnego serialu telewizyjnego.
6. Wielokrotnie, w czasie całej swojej rozległej kariery, Michael przeznaczał całe honorarium z koncertu lub nawet trasy na cele charytatywne.
7. Kiedyś Michael powiedział: "Pisanie tekstów piosenek zabiera mi dużo czasu, ale pisanie melodii - to kocham. Tworzę je cały czas."
8. Michael Jackson jest wegetarianinem.
9. Michael w 1988 roku napisał swoją autobiografię, "Moonwalk", by powiedzieć światu, jaki naprawdę jest. Kiedy książka ukazała się po raz pierwszy, powiedział: "Mam nadzieje, że ta książka wyjaśni pewne niedomówienia."
10. Michael na pierwszą randkę umówił się z aktorką, Tatum O'Neal.
11. Quincy Jones nazywał Michaela 'Smelly',[w bardzo wolnym tłumaczeniu - niuchacz - przyp. tłum.] ponieważ ma nosa do interesów.
12. Kiedy Michael występował podczas show na Superbowl XXVII, oglądała go rekordowa liczba widzów - 133,4 miliona.
13. Michael podarował wszystkie tantiemy ze sprzedaży piosenki "Man In The Mirror" na rzecz Camp Good Times, hospicjum dla dzieci chorych na raka.
14. Michael ma 2 własne zapachy sygnowane jego nazwiskiem. Wszystkie dochody ze sprzedaży "Mystique de Michael Jackson" i "Legende de Michael Jackson" przeznaczone zostały na cele charytatywne.
15. Do teledysku "Beat It" Michael zaprosił członków dwóch rywalizujących ze sobą gangów ulicznych w celu realistycznego zobrazowania scen konfrontacji.
16. "Come Together" jest jedną z ulubionych piosenek Beatlesów Michaela.
17. Do duetu z Michaelem w piosence "I Just Cant Stop Loving You", z albumu "Bad", pretendowały Barbra Streisand i Whitney Houston. Ostatecznie wybrano jednak współtwórczynię tekstu piosenki, Siedah Garrett.
18. Michael uwielbia trio komików Three Stooges, najbardziej zaś Curly'ego.
19. To babcia Michaela zasugerowała jego matce imię dla niego.
20. Oprócz muzyki, Michael kocha również sztukę. Mówi, że odwiedza muzea na całym świecie.
21. Elizabeth Taylor wyszła za swojego ex-męża Larry'ego Fortensky'ego, na ranczu Neverland Michaela.
22. Po tym, jak włosy Michaela zapaliły się podczas kręcenia reklamy Pepsi w 1984, sprzedaż jego ówczesnego albumu, "Thrillera", wzrosła o kolejny milion egzemplarzy.
23. W 1985 Michael zapłacił między 40 a 50 milionów dolarów za pakiet piosenek Beatlesów, w tym, "Yesterday", "Let It Be" i "Help".
24. Michael powiedział kiedyś: "Występuję już od tak dawna, że czasem czuję, że powienienem mieć już 70 lat."
25. Michael Jackson jest niekwestionowanym Królem Popu.
Michael Jackson ujawnił w wywiadzie z Shmuley Botach "Michael Jackson Tapes Book",że uczył Wadea Robsona:
SB:"Oh, czy on nie był z 'N Sync, Wade?"
MJ:"Nie, jest choreografem Britney Spears i 'N Sync. Widzisz uczyłem Wadea."
SB:"Naprawdę?"
MJ:"Tak, uczyłem Wadea. Wszystko to, co widzisz wykonywane przez Britney Spears i 'N Sync, ten cały styl pochodzi ode mnie, ponieważ uczyłem Wadea. Wade jest z Australii a ja go sprowadziłem do Ameryki."
Oczywiście, pierwszy wpis to "Thriller", jako najlepiej sprzedający sie album wszechczasów wraz ze swoją globalną sprzedażą prawie 60 mln. egzemplarzy od roku 1984 do dziś. Za ten album Michael otrzymał 8 nagród Grammy.
Następne to:
Najdłuższy videoclip "Ghosts" trwający 39 min., zrealizowany w 1996 roku. Michael gra tam 5 różnych ról. Videoclip oparty jest na oryginalnym pomyśle twórcy horrorów - Stephena Kinga. Reżyserwał go Stan Winston.
Najcenniejsza rzeźba przedstawiająca Michaela: "Michael i Bubbles" to porcelanowa rzeźba, stworzona przez artystę Jeffa Koonsa w '88. Została sprzedana na aukcji za 5 milionów 616 tysięcy 750 dolarów. Rzeźba ma 42cm X 32cm X 5 cm. Opisana została jako mieszanka pop kultury i sztuki wysokich lotów. Rzeźba przedstawia Michaela Jacksona trzymającego w objęciach swoją małpkę - Bubblesa.
Największa wygrana nagród Grammy w jednym roku: Podczas 26-tych dorocznych "Nagród Grammy" w 1984 roku Michael Jackson zdobył 8 nagród "Grammy", w tym za Najlepszy Męski Wokal Rockowy ("Beat It"), 'Nagranie Roku' za "Beat It" i "Album Roku" za "Thriller".
Najcenniejszy Oscar: Oskar z 1940 roku za "Najlepszy Film" - "Przeminęło z Wiatrem" z 1939r. Dawida O' Seleznika został zakupiony przez Michaela za 1,542 miliona dolarów 12 czerwca 1999r. Michael kupił go telefonicznie.
Za największe wsparcie dla promocji produktu 15 milionów dla "Pepsi".
Za osiągnięcia życiowe (nagroda honorowa).
Za największy dystans przebyty krokiem tanecznym Michaela "moonwalk": Adam Hall z San Francisco z Kalifornii był uszczęśliwiony po przebyciu moonwalkiem bocznymi ulicami Denver w Kolorado dystansu 241 km. (1,5 mili) w jedną godzinę, 22 października 2002 roku. "Drużyna popierającą moonwalk" podążała za 25-letnim Adamem w samochodzie, mierząc jego dystans licznikiem pojazdu. Ten rekordowy spacer "krokiem księżycowym" uformował część dłuższej sztafety, "Moonwalk dla Ziemii", z Ramsey Brookhart (USA) i Joshua Dodd (USA), jako sposobu na wzbudzenie świadomości o nowych formach energii. "Żyjemy pod brązową chmurą"- powiedział Hall- "a ludzie wydają się nie rozumieć, jak wiele z tego pochodzi od spalania węgla by dostarczyć energii. Chcemy, aby ludzie wiedzieli ze są inne sposoby na zdobycie energii". "Moonwalk" został stworzony przez dzieciaki z Gett w U.S a udoskonalił i opanował go do perfekcji król popu- Michael Jackson. On pierwszy raz zelektryzował publiczność swoim niewiarygodnym ślizganiem się do tyłu 16 maja 1983 roku, podczas występu do "Billie Jean" podczas specjalnej telewizyjnej transmisji z okazji 25 rocznicy wytworni "Motown".
P.S. W całym swoim życiu Michael sprzedał ponad 750 milionów egzemplarzy swoich albumów.
Jaka jest prawda w sprawie katalogu: "The Beatles"? Oto odpowiedź: Michael Jackson powiedział wszystko w wywiadzie dla magazynu "Gold" 1 Lipca 2002 roku. M."Gold":" Przelicytowałeś Paula McCartneya w aukcji archiwów "The Beatles". Co w tym było takiego wyjątkowego?" MJ.: "Nie, nie przelicytowałem - on wcale tego nie licytował. To zostało wystawione na sprzedaż, a mnie się podobało i kupiłem to tak, jak kupuje się dzieło sztuki." Ponadto Paul McCartney powiedział: "Dzwonił do mnie Bono i pytał mnie, czy nie mam zamiaru kupić praw. Podobnie myśli wiele osób. Ale tak naprawdę otrzymuję pewne sumy z racji praw autorskich. A za kilka lat część z tych utworów w świetle prawa powróci do mnie". Po za tym, Michael wspomina w książce "Moonwalk", że to Paul pokazał mu ten katalog. Dopiero wtedy Michael dowiedział się, że coś takiego istnieje. A Paul McCartney również posiada prawa autorskie innych wykonawców, więc Michael nie jest wyjątkiem.
Wygląd ogólny. Otóż, każdy zauważył, że Michael w latach '60 i '70 wyglądał bardziej pucułowato, a teraz wygląda o wiele inaczej. Za sprawą tego stoi jego dieta. Michael jest od dłuższego czasu wegetarianinem. Zacytuje tutaj słowa Michaela z jego książki pt. "Moonwalk":
"Kiedy stałem się człowiekiem dobrze znanym, byłem jeszcze pulchnym dzieckiem, i miałem okrągłą, pucołowatą twarz. Zachowałem ten wygląd przez dłuższy czas, a dopiero przed kilku laty zmieniłem dietę i przestałem jadać wołowinę, drób, wieprzowinę i ryby, jak również pewne tuczące produkty żywnościowe. Chciałem po prostu lepiej wyglądać, lepiej żyć i być zdrowszym. W miarę jak traciłem na wadze, moja twarz przybierała stopniowo obecny wygląd i dziennikarze zaczęli mi zarzucać, że zmieniłem swą aparycję za pomocą chirurgii plastycznej. Nie chodziło im tylko o operację nosa, którą przeszedłem podobnie jak liczni inni artyści estradowi i filmowi, i do której otwarcie się przyznaję. Wyszukiwali moje zdjęcia z okresu dzieciństwa lub lat szkolnych i porównywali je z aktualnymi fotografiami. Na starych fotografiach moja twarz była okrągła i pucołowata. Zdjęcia wykonywane były w fatalnym świetle, a ja miałem wówczas fryzurę afro. Nowe fotografie ukazują twarz człowieka starszego i bardziej dojrzałego. Poza tym mam na nich inną fryzurę i inny nos. Moja twarz była oświetlona przez znakomitych specjalistów, a więc takie porównania są bezsensowne i niesprawiedliwe. Dziennikarze twierdzą, że kazałem zmienić w drodze operacyjnej układ kości twarzy. Dziwię się, że ktoś może tak łatwo rozpowszechniać tak krzywdzące opinie.
Judy Girland, Jean Harlow i liczne inne gwiazdy przeszły operacje plastyczne nosa. Mój problem polega na tym, że byłem znany już jako dziecko i ludzie przyzwyczaili się do mojego ówczesnego wyglądu.
Chcę, więc obecnie wyjaśnić tę sprawę raz na zawsze. Nigdy nie kazałem sobie zmieniać kształtu policzków ani zarysu oczu. Nie kazałem sobie zwężać warg ani zmieniać skóry na twarzy. Wszystkie te zarzuty są absurdalne. Gdyby były prawdziwe, przyznałbym to, ale są wyssane z palca. Dwukrotnie przechodziłem operację plastyczną nosa, a ostatnio kazałem sobie zrobić wgłębienie w podbródku, ale to wszystko. Kropka. Nie obchodzi mnie, co mówią inni- jest to moja twarz, więc ja wiem najlepiej.
Jestem teraz wegetarianinem i stałem się o wiele szczuplejszy. Od wielu lat stosuję ścisłą dietę. Czuję się lepiej niż kiedykolwiek przedtem: jestem zdrowszy i bardziej energiczny. Nie mogę zresztą zrozumieć, dlaczego prasa tak się interesuje moim wyglądam. Co ma wspólnego moja twarz z moją muzyką lub moim tańcem?"
Niektórzy fani znają historię Michaela i jego występu na "Super Bowl" a
niektórzy kompletnie nic, nie wiedzą na ten temat. Chociaż występ ten jest
dostępny na DVD Dangerous The Short Films, to być może nie wszyscy wiedzą jak
wielkie znaczenie ma to wydarzenie. Więc tutaj zaprezentujemy fakt o "Super Bowl"
i jego historię na podstawie artykułów z magazynów "Forbes" i "Christian Science Monitor".
"NFL zawsze robiło coś specjalnego na przerwie pierwszej połowy na meczach Super Bowl
od jego pierwszego konkursu w 1967. Wszystko działało bez zarzutu gdy liczba
widowni i reklam ciągle rosły. Ale w 1992 szef telewizji Fox, Rupert Murdoch
dostrzegł wadę: podczas przerw meczowych Super Bowl nie były dobrym punktem.
Parę imion wystąpiło. Ale nie byli to ci najwięksi. Ludzi przestawali oglądać
mecz od przerwy meczowej. Szczególnie młodzi, byli celem. Dostarczyciele reklam,
pragnęli dobrej publiczności.
Fox, która jeszcze nie stała się partnerem NFL, widziała sposób na
podwyższenie wyniku: Podczas gry w 1992,wystąpiła Gloria Estefan, Fox
miała swoją popularność podczas programu In Living Color kiedy to wyszła parodia
z Super Bowl na żywo, cały program miał zegar gry na Super Bowl, więc widzowie
mogli zobaczyć kiedy zakończy się przerwa po pierwszej połowie meczu i zmienić z
powrotem kanał na CBS. Odcinek In Living Color był wielkim hitem. Notowania
drugiej połowy Super Bowl spadł o 10 punktów.
Ma to sens. Jeśli masz dwadzieścia parę lat i masz kilka piw, wolałbyś
raczej obejrzeć program Rosie'a Perez'a z Keenan i Ivory Wayans i Jim Carrey'em,
lub z Estefan?
NFL wyciągnęło wnioski z tej lekcji: nie skąpić na najbardziej cenionych
składnikach, które dają przychód. Weszli z Michaelem Jacksonem na przerwie
miedzy meczowej Super Bowl w 1993 transmitowanej na NBC. Największa akcja na
planecie dla największej gry. Notowania Super Bowl wzrosły o 8.6% w stosunku do
poprzednich lat, i jako najważniejsze, NBC zatrzymała swoją publiczność na
przerwę między meczową a także na drugą połowę gry. Występ Madonny wygenerował
wyższe notowanie jedynie na sam jej występ.
MJ przyniósł Super Bowl największy efekt i NFL, które sprowadziło nam dziś Beyonce,
już nigdy tego efektu nie powtórzyło."
Science Monitor:
1. Michael Jackson (1993)
Piosenkarz podczas występu na przerwie między meczowej przyczynił się do
zwiększenia liczby oglądających samą grę (po raz pierwszy w historii podczas Super Bowl),
wyczyn Jacksona stał się często przywoływanym powodem dla którego Super Bowl
próbowało zarezerwować sobie wielki muzyczny punkt gry podczas przerwy między
meczowej niż dawać stare marsze grupowe.
Gdy Jackson pojawił sie na scenie pośród dymu, nagle zatrzymał się w ciszy i
bezruchu na pełne 1.5 minuty podczas gdy wielu ludzi z 98,000 na Stadionie Rose Bowl
go witało.
Podczas jego występu chór liczący ponad 3,000 dzieci z Los Angeles wykonały
utwór "We Are The World," i wyświetlane filmy z Jacksonem, który jest
zaangażowany w działalność charytatywną. Jackson zaśpiewał "Billie Jean," "Black or White"
i "Jam."
Arlen Kantarian, szef produkcji przerwy między meczowej z Radio City Productions,
zapamiętał jak na Jacksonie zrobił wrażenie pomysł na widownię, która będzie
oglądać ten występ w innych krajach.
“Rany, nigdy tam nie będę koncertował,’ powiedział Jackson ”Kantarian
przypomniał w artykule jak New York Times, ze szczegółami opisał jak Jacksona
występ zmienił na zawsze przerwę między meczową. “Rozmawialiśmy z nim o
fanach futbolu, którzy niekoniecznie muszą być jego fanami i tym jak mógłby
zbudować z tego nową bazę fanów. Tak też się stało.”
Dziennikarz Bleacher z Gordon Block ustanowił występ Jacksona jako najlepsze
wydarzenie w historii przerw między meczowych.
“Super Bowl XXVII jest standardem dla wszystkich przerw meczu Super Bowl,
jak to liga nazwała, moc gwiazdy Michaela Jacksona to pozostanie w grze,” Block
napisał. “Jackson nie zawiódł… Od tego momentu w 1993,występy
podczas przerwy między meczowej stały się wielka częścią gry i zrobiło z niej
grę dużo ważniejszą od tego czym jest sam ten sport. To wydarzenie kulturalne i
jest jednym z tych, którego nie da się przegapić.”
Zobacz jeszcze raz ten występ...
Idąc za wikipedią: "Ten występ podczas przerwy miedzy meczowej podniósł
notowania TV znaczącą liczbą. Stwierdza się oficjalnie iż, było to jedno z
najbardziej oglądanych wydarzeń w historii Amerykańskiej telewizji. Po 1993,
dokonano szczególnych starań do przyciągnięcia największych artystów aby
występowali w przerwie między meczowej."
Kamuflaż (MoonWalk)"Zarzucano mi też, że jestem człowiekiem obsesyjnie domagającym się nienaruszalności swego życia prywatnego. Zarzut ten jest słuszny. Kiedy człowiek jest sławny, wszyscy ciągle mu się przyglądają. Obserwują go, i jest to zrozumiałe, ale nie zawsze łatwe do zniesienia." Michael, więc często używał okularów i maski w miejscach publicznych a kamuflażu (przebrania), gdy udawał się na prywatną wycieczkę:
Prywatność publiczna: Początkowo Michael znalazł odrobinę prywatności w okularach przeciw słonecznych a potem w masce, i używał obu sposobów do samej śmierci;
(MoonWalk)"[...]Gdybyście mnie spytali, dlaczego tak często noszę ciemne okulary w miejscach publicznych, odpowiedziałbym: po prostu, dlatego, by nie być stale zmuszanym do patrzenia ludziom w oczy. W ten sposób ukrywam, choć cząstkę samego siebie."
W latach 90 zaraz po erze albumu "Dangerous" znalazł 2 sposób na zakrycie twarzy i posiadania kolejnego skrawka prywatności, a pomogła mu w tym maska, podobna do chirurgicznej, zakrywająca cały nos, usta a także brodę. Nie wzięła się ona jednak znikąd, Michael odkrył te formę zachowania prywatności zaraz po zabiegu usunięcia zęba mądrości, wtedy dentysta wręczył mu tę specjalną maskę;
(MoonWalk)"[...]Kiedy wyrwano wyrwano mi zęby mądrości, dentysta dał mi specjalną maskę, która miała mnie chronić w drodze do domu przed zarazkami. Pokochałem tę maskę. Była wspaniała - lepsza niż ciemnie okulary - i z wielką satysfakcją nosiłem ją przez jakiś czas w miejscach publicznych. W moim życiu tak mało jest miejsca na sprawy prywatne, że ukrywając cząstkę samego siebie odpoczywam niejako od całego tego rozgłosu. Wiem, że może się to komuś wydawać dziwne, ale lubię zachowywać życie prywatne dla siebie." była więc dobrym sposobem za razem na zachowanie lepszego zdrowia, jak sam ponadto mówił w wywiadzie "Diane Saywer Interview with Michael And Lisa Marie Presley","... Zawsze miałem swój Neverland, rozumiesz, bo kocham Neverland. Nie lubię...Jestem bardzo wrażliwy na smog. Rozumiesz. Więc, nie przebywam w smogu.", więc maska spełniała 2 funkcje na raz;
1. Ochrona zdrowia
2. Zachowanie prywatności.
Michael bardzo polubił ten sposób zachowywania prywatności i w późniejszych latach łączył już te 2 sposoby na jej zachowanie i nie rozstał się z tym aż do śmierci. Ostatni moment, gdy miał okulary i maskę to dzień, w, którym opuszczał klinikę po wizycie u lekarza przed nadchodzącymi koncertami na O2 Arena. Został wtedy sfotografowany w samochodzie.
Kamuflaż prywatny: Gdy szedł do; kina, teatru, sklepu, parku czy inne przechadzki najczęściej się przebierał i za każdym razem (no prawie każdym, za wyjątkiem przebrania z teledysku "Ghosts" burmistrza) paparazzi czy inni ludzie go rozpoznawali. Czasem być może Michael wiedział, że będzie rozpoznany a czasem być może nie, jednak, jaki by to nie był kamuflaż (przebranie) zawsze cel był 1: nie zostać znalezionym i mieć swoją prywatność, sposoby, na jakie zdobywał sie Michael jest nie sposób wymienić (te bardziej znane, widoczne są u dołu). Jednakże używał wszelakiego rodzaju przebrania, od najbardziej kontrowersyjnych jak np. wózek inwalidzki, który nie świadczył o jego stanie zdrowia a o próbie ukrycia sie przed, paparazzi, aby w spokojnie oddalić sie niezauważonym, aż po takie formy jak; maski z kreskówek, opatulona głowa chustami i kapturem na głowie, chusta z kapeluszem i maską zorro czy chusta i zwykła kurtka + buzia po obklejana wokół ust plastrami. Niestety formy przebrań, jakie Michael wymyślał, były na tyle rzucające sie w oczy, że bardzo często zostawał zauważony. I wszystko to, aby zachować prywatność, ale jak powiedział w "Private Home Movies", dzięki przebraniu i zachowaniu prywatności, mógł także poznać zwykłe życie i posłuchać, o czym ludzie rozmawiają i "dlatego, tak bardzo
uwielbiał się przebierać.
Ekstrawagancja Ekstrawagancja u Michaela zaczęła się od czasów "Thriler'a", kiedy to zaczął eksperymentować z ubiorem do teledysku, "Thriler'a". Białe skarpetki i przykrótkie spodnie to znak rozpoznawczy Michaela w teledyskach, jednak ubiór jego w świecie reflektorów i poza sceną to 2 rożnie światy, ale jednak w obu postanowił, wyglądać jak na Króla Popu przystało. Paparazzi i tabloidy oskarżały Michala o ekscentryzm (przyp. tłum.; przesadna oryginalność; dziwactwo), jednak Jackson tak nie uważał, w wywiadzie dla Barabry Walter powiedział: ", może ja lubię tak żyć, może ja lubię się tak ubierać". Michael nigdy nie krył, że ma pociąg do stylu ekstrawaganckiego a w nim także styl Barokowy (bogactwo barw i szczegółów dekoracyjnych - wzorki, cekiny, diamenty itp.), jednak, to styl ubioru zewnętrznego przy wyjściach publicznych a w domu, strój Michaela wyglądał całkiem nieróżniący sie od naszego, elementy stroju domowego to; jeansy, podkoszulka, czasem ukochany sweter czy zwykła bluza.
Stroje wyjściowe różniły się na przestrzeni lat 90' i 2000. Na początku ery "Bad" były to stroje z licznymi ćwiekami na pasku, bądź kolorowe paski 2 razy owinięte wokół talii czy bioder a nie tradycyjnie przez szlufki w spodniach (głównie tylko czarne jeasny), oraz koszule od czarnej po czerwoną z wszytą opaską na prawej ręce, jak i na mankiecie czy w końcu na ramionach, przeważnie z jakimiś ozdobnymi literami czy wzorkami, a także liczne garnitury wyszywane na przedniej części sznurkami, tak czy inaczej bardzo nawiązujące do stylu militarnego (czyt. wojskowego). Michael sam przyznał, że jego styl tańca jak i ubioru szedł w tym kierunku i stawało się to zupełnie przypadkowo. Brał i wdrążał to w swój styl, co mu się po prostu podobało.
W czasach albumu "HIStory" zmienił delikatnie swój ubiór, zamiast koszul częściej zakładał oryginalne garnitury wojskowe, a do nich jak zawsze czarne jasny (czasem powoli też spodnie garniturowe) czasem nawet z lampasami.
W czasach albumu "Invincible" zaczęły przeważać stroje ze świecidełkami, dużo cekinów i innych tego typu rzeczy, tym razem jednak Michael już przestawił sie na spodnie garniturowe, które przeważnie miały lampasy. Po jakimś czasie, pokazała się nawet własna kolekcja garniturów zaprojektowanych i sygnowanych przez Michaela. Było ich około 4 rodzajów. Na kilka lat później Michael zaprzyjaźnił się z projektantem mody Christianem Audigerem, przez co jego kreacje czasem wydawały się zaskakujące a czasem bardzo interesujące. Chodził w różnych strojach, czasem były to stroje typowo damskie, jednak mając na uwadze bliskie stosunki z Christianem, całkiem prawdopodobnie był to zabieg czysto reklamowy strojów, choć znając Michaela umiał założyć większość kreacji, od garnituru przez piżamę po stroje damskie. Jednakże dzięki, temu, że Michael był widziany w tych kreacjach miały one lepsze powodzenie w sklepach odzieżowych.
Jak Lisa Marie Presley powiedziała w wywiadzie dla Diane Sawyer: "On jest artystą, ma wszelkie prawa, i ciągle coś modyfikuje albo zmienia, albo rekonstruuje, rozumiesz, pracuje nad czymś, co jest nie perfekcyjne, i stara się to udoskonalić. Jeśli widzi coś, co mu się nie podoba zmienia to. W tym momencie. Sam to rzeźbi. Jest artystą." A Michael powiedział: "Mogę założyć czerwoną kropkę tutaj któregoś dnia... (wskazując na czoło) Oboje oczu tutaj. (wskazując na brodę)".
Thriller
Bad
HIStory
Invincible
2003-2009
Inspiracja Ekstrawaganckie stroje okazały się nie tylko dobrą prezencją Michaela, ponieważ także światowi projektanci mody okazali się ludźmi, których Jackson zainspirował. Inspiracja była na tyle wielka, że stroje zaprojektowali w stylu bardzo podobnym do ubrań Jacksona, czasem z teledysku a czasem ze zwykłego wyjścia do publiczności, jednak to, co najważniejsze, to, że stroje te nie powstały z myślą o mężczyznach a, o kobietach. Teraz kobiety mogą kupić eleganckie stroje, w których będą wyglądać niezwykle ciekawie.
1. linia ubrań to projektantka mody: Blamain
2. linia ubrań to: Gucci - Autumn(Fall)/Winter - 2009/2010 Women's Collection.
3. linia ubrań to: Jean-Charles de Castelbajac
Fenomen tańca Na czym polega fenomen tańca Michaela? Jak wszyscy wiedzą, Michael tańczył
od najmłodszych lat. Ojciec Joseph Jackson trzymał dyscyplinę nad ćwiczeniami
swoich synów do występów publicznych. W tym czasie mały Michael Jackson jak
większość chłopców w jego wieku miało sowich idoli. Do idoli Michaela zaliczał
się James Brown. Czarny artysta, piosenkarz i tancerz. Michael poświęcał godziny
na oglądaniu ruchów swego idola i powtarzał je z wielkim zaangażowaniem czerpiąc
z tego niesamowitą przyjemność. Michael był ceniony przez ojca w tańcu, zawsze
powtarzał do jego braci: "Róbcie to co Michael". Michael był znany z tego, że
ciężko pracował nad swoimi występami. Rewolucję przyniósł jednak dopiero wtedy
gdy wykonał słynny Moonwalk podczas "Motwon 25". Skąd jednak wziął się Moonwalk?
Jackson wspomniał o tym, że Moonwalk podpatrzył u dzieciaków w amerykańskim
gettcie. Jednak pierwszy moonwalk uwieczniony na taśmie został wykonany przez
Bill'a Bailey'a najpierw w filmie pt. "Cabin In The Sky" 1943 a podczas "Showtime
At The Apollo" w 1955 roku. Inspiracji jednakże jest wiele więcej. Jedną z
bardziej znanych a przez Jacksona przyznanych jest sam Fred Astaire. Inspirację
najlepiej przedstawia film "The Band Wagon" gdzie widać inspirację do teledysku
"Smooth Criminal" oraz krok taneczny wykonany w "You Rock My World". Inną
inspiracją jest film "West Side Story" gdzie możemy odnaleźć podobieństwo w
scenach do teledysku "Beat It" oraz "Bad". Innymi inspiracjami w poszczególnych
krokach tanecznych stali się m.in. Buck and Bubbles, Cab Calloway, Clark
Brothers, Sammy Davis Jr., Daniel L. Haynes, Rubberneck Holmes, Patterson and
Jackson, Eleanor Powell, Bill Robinson, Three Chefs (tylko nogi), Tip Tap and
Toe (feat. Ray Winfield), Earl Snakehips Tucker i Paula Abdul. Michael czerpał
od tych artystów inspirację do pojedynczych kroków i tworzył własny styl. Na
czym w takim razie polega jego fenomen, skoro już wcześniej niektóre znane kroki
wykonywali inni artyści? Michael tańczył od 5 roku życia, inspirowany przez
wspaniałego Freda Astaire'a, posiadając energię Jamesa Browna, Michaela poruszał
się z niezwykła precyzją. Wykonując Moonwalk podczas Motown 25 wyglądał jakby
lewitował w powietrzu, dokonując ponownego zdefiniowania tańca i jego
możliwości w wyrażaniu emocji. Podczas wydania swojego trzeciego
solowego albumu "Bad" Michael wyprodukował legendarny teledysk "Smooth Criminal",
za który wygrał nagrody na całym świecie, a potem wykonywał niesamowite kroki na
scenie podczas swoich koncertów na żywo przed 55-cioma tysiącami fanów. Wstawił
poezję, czysty taniec i żywe emocje w jeden moment. Michael po przez swoją pasję opracował swoją
własną technikę taneczną ze stałymi krokami zyskał miejsce na
szczycie stając się z dziecka idolem. Ciężka praca i pasją z jaką
oddawał się krokom tanecznym ze swoim hasłem "Myślenie (podczas tańca) to
największy błąd tancerza", wykonywał każdy krok z niesamowitą precyzją i
dynamiką, przez co taniec był elektryzujący i niesamowicie magiczny. Fenomen
tańca polega więc na tym, że Jackson jako jedyny zebrał wszystkie kroki
taneczne, wszystkich powyższych artystów, połączył je, dopracował i razem ze
swoimi krokami wykonywał jedyny w swoim rodzaju styl taneczny, który elektryzuje
wszystkich i w ten oto sposób jeden fakt stał się niezaprzeczalny... Nikt nie
tańczy jak Michael Jackson. Od tej pory dla obecnych artystów Król Popu stanowi
taneczną inspirację.
Patent numer: 5255452
Data wypełnienia: Jun 29, 1992
Data wydania: Oct 26, 1993
Wynalazcy: Michael J. Jackson, Michael L. Bush, Dennis Tompkins
Prawny następca: Triumph International, Inc.
Główny inspektor: M. Denise Patterson
Właściwa klasyfikacja w U.S.A
36113; 36/1; 36136; 36/80; 36132
Międzynarodowa klasyfikacja
A43B 500; A43B 300
Twierdzi się, że:
1. System pozwala na przyczepienie się człowieka z butami, który stoi na scenie i wychyla się poza jego centrum grawitacji, co oznacza:
że, w małym bucie jest pod piętą podbicie na zaczep, a zatem, po 1: jest uformowana wnęka w obcasie, która jest zakryta w butach. Pusta powierzchnia, jest uformowana w miejscu skrajnie otwartym i aby wyjść z terminala wystarczy lekko sie posunąć do tyłu.
Po 2: oderwanie się od zaczepu, o którym mowa w pkt. 1 nie jest możliwe, gdy człowiek pochyla się i wraca do pozycji wejściowej na scenie, co oznacza, że człowiek zaczepiony, może poruszyć sie dzięki zainstalowanemu zaczepowi na scenie pomiędzy pozycje pochylenia jak i powrócenia do pozycji wejściowej. Więc gdy występuje zaczep na scenie, o którym mowa w pkt. 1, oznacza to, że człowiek zakładający te buty może wychylić się poza centrum swojej grawitacji, i może utrzymać, sie w pozycji pochylonej.
2. System pkt. 1, jest w ukształtowany jak litera V.
3. System pkt. 1, jest wyposażony w ochronny plaster aby chronić nogę od założonego buta.
4. System pkt. 1, jest wyposażony w wzmocnienie, aby chronić nogę od założonego buta.
5. System pkt. 1, jest wyposażony w rozszerzenie, które zakrywa kostki, a rozszerzona ta powierzchnia jest zakryta w butach.
6. System pkt. 5, obejmuje zakrycie zamaskowanej wnęki.
7. System zaczepiających sie butów, powoduje, że osoba stojąca może, wychylić się na scenie poza jego centrum grawitacji w nieugiętej pozycji.
Abstrakcja:
System, który został specjalnie zaprojektowany pozwala na odchylenie się ciała poza jego centrum grawitacji, za pomocą przyczepienia pary botów do sceny. Buty, które zostały specjalnie zaprojektowane mają otwór w pięcie, który pozwala na bezstronne przyczepienie się dzięki łatwo przesuwających sie założonych butach, tym samym człowiek stanowi ich nierozerwalną część.
Michael w swoich tekstach zawiera różną tematykę jak i przesłanie. Poniżej znajduje się posortowana lista utworów wg. tematyki i przesłania ("Opis" tutaj są słowa Michaela o piosence):
* Dobra zabawa, taniec, korzystanie z życia - album "Off The Wall" 1979:
- "Off The Wall"
- "Burn This Disco Out"
- "Rock With You"
- "Don't Stop 'Til You Get Enough"
- "Get On The Floor"
- "2000 Watts"(Invicible, 2001)
* Miłość młodzieńcza:
- "The Girl Is Mine" (Thriller, 1982)Opis
* Miłość fizyczna:
- "Baby Be Mine" (Thriller, 1982)
- "The Way You Make Me Feel" (Bad, 1987)
- "In The Closet" (Dangerous, 1991)
- "Give In To me" (Dangerous, 1991)
- "Break Of Dawn" (Invicible, 2001)
- "You Rock My World" (Invicible, 2001)
- "Superfly Sister" (Blood On The Dance Floor, 1996)
* Miłość emocjonalna:
- "Liberian Girl" (Bad, 1987)
- "I Just can't Stop Loving You'" (Bad, 1987)
- "Remember the Time" (Dangerous, 1991)
- "Heaven Can Wait" (Invicible, 2001)
- "You Are My Life" (Invicible, 2001)
- "Speechless" (Invicible, 2001)
* "Ciemne", zagmatwane aspekty miłości, nieprawdziwe romanse:
- "Billie Jean" (Thriller, 1982)Opis - "Dirty Diana" (Bad, 1987)
- "Dangerous" (Dangerous, 1991)
- "Blood On The Dance Floor" (Blood On The Dance Floor, 1996)
* Potrzeba: wiary, szczęścia, nadziei, miłości:
- "Workin' Day And Night" (Off The Wall 1979)
- "Keep The Faith" (Dangerous, 1991)
- "Will You Be There" (Dangerous, 1991)
- "Whatever Happens" (Invicible, 2001)
* Tabloidy (brukowce przyp. tłum.) o jego życiu osobistym, fotografujący go paparazzi, zainteresowanie mediów jego życiem osobistym:
- "Leave Me Alone" (Bad, 1987)
- "Privacy" (Invicible, 2001)
* Problem społeczeństwa, systemu, rodziny:
- "Jam" (Dangerous, 1991)
- "Scream" (HIStory, 1995)Opis - "Tabloid Junkie" (HIStory, 1995)
- "The Lost Children" (Invicible, 2001)
- "We've Had Enough" (The Ultimate Collection, 2005)
* Rozstanie:
- "She's Out Of My Life" (Off the Wall, 1979)
- "Who Is It?" (Dangerous, 1991)
- "Gone Too Soon" (Dangerous, 1991)
- "Little Susie" (HIStory, 1995)
- "Don't Walk Away" (Invicible, 2001)
* Głód, choroby, dewastacja świata naturalnego, nawoływania do naprawy świata:
- "We Are The World" (singel charytatywny)
- "Man in the Mirror" (Bad, 1987)
- "Bad" (Bad 1987)
- "Heal the World" (Dangerous, 1991)
- "Earth Song" (HIStory, 1995) Opis - "They Don't Care About Us" (HIStory, 1995)
* Problem rasizmu:
- "Black Or White" (Dangerous, 1991)
- "They Dont Care About Us" (HIStory, 1995)
* Osobiste:
- "Another Part Of Me" (Bad, 1987)
- "Childhood" (HIStory, 1995)Opis - "Stranger In Moscow" (HIStory, 1995)Opis - "Morphine" (Blood On The Dance Floor, 1996)
* Odniesienia do jego życia prywatnego, procesy sądowe:
- "D.S." (HIStory, 1995)
- "This Time Around" (HIStory, 1995)
- "Money" (HIStory, 1995)
- "2 Bad" (HIStory, 1995)
- "HIStory" (HIStory, 1995)Opis - "Morphine" (Blood On The Dance Floor, 1996)
- "Unbreakable" (Invicible, 2001)
* Fantastyka:
- "Smooth Criminal" (HIStory, 1995)
- "Threatened" (Invicible, 2001)
- "Is It Scary" (Blood On The Dance Floor, 1996)
- "Ghosts" (Blood On The Dance Floor, 1996)
Pracę nad okładką albumu zlecono Kleiser-Walczak Construction Co. Pierwszym etapem było stworzenie statui Michaela z gliny, czym zajęła się Diana Walczak.
Inspirację stanowił pewien pomnik znajdujący się w Rosji.
Kleiser-Walczak Construction Company powstała 1989 roku, została założona przez Dianę Walczak i Jeffa Kleisera. Eksperymentowali z trójwymiarowymi postaciami, które nazywali Synthespianami .
To właśnie Diana Walczak i Jeff Kleiser jako pierwsi stworzyli taką komputerową postać, która porusza się jak żywa istota.
Najlepszymi przykładami ówczesnej animacji była piosenkarka Dozo w klipie Don`t Touch Me" i krótki "Sextone for President".
Michael Jackson wybrał firmę Kleiser-Walczak, aby zaprojektowała dla niego okładkę i klip do jego nowego albumu HIStory.
Podczas tego projektu Diana Walczak użyła czterech aparatów, aby uzyskać odpowiednie ujęcie Jacksona, stworzyła niesamowicie dokładną rzeźbę piosenkarza w celu cyfrowej obróbki i renderingu.
Diana Walczak, zamiast go narysować, zdecydowała się na użycie grafiki komputerowej by stworzyć realistyczny obraz doskonałej jakości. Komputery pomogły przy wykonaniu oświetlenia, detali, tekstury i ustawienia kąta kamer.
Zanim przystąpiła do dzieła poszukała odpowiedniego zdjęcia, które by stanowiło punkt wyjścia dla statui.
Pomagał w tym Sam Emerson, który był odpowiedzialny za zdjęcia podczas całego kręcenia. Wybrał zdjęcie Michaela z momentu przed skokiem spod sceny z trasy Dangerous. I w ten sposób Diana znalazła zdjęcie, które przedstawiało Michaela pod różnymi kątami.
Gliniana rzeźba Michaela mierzyła metr i 20 centymetrów.
Kiedy zakończono modelowanie Jacksona, umieszczono go w formie poliuretanowej. Zrobiono tez 4 tysiące "pasków", które miały służyć do wyznaczania topografii dzieła (to to posiatkowanie), użyto ich również w celu obróbki cyfrowej i wysłania danych do komputera.
Zadanie to powierzono firmie Metrocom.
Zdjęcia:lacortedelreydelpop.com.
Kiedy zakończono prace nad trójwymiarowym modelem, jak i tym z poliuretanu, użyto ich do produkcji serii innych, większych modeli, które rozprowadzono po całej Europie. Miały zapowiadać w różnych miastach pojawienie się Jacksona i jego nowej trasy HIStory.
Ta okładka ma kilka wersji, na oficjalnej okładce płyty niebo jest zachmurzone, okładka do DVD vol.II jest złota, a na DVD vol.I widać całą statuę na piedestale.
Ta statua służyła także do produkcji "Teasera", w którym prezentuje się w wielkiej skali i zostaje odsłonięta na wielkim placu, na którym zgromadzone są tysiące osób.
Projektantem okładki jest Will Wilson.
"Blood on the Dancefloor". Obraz olejny na lnie, (Oil on linen), 1997r.
Projekt okładki: Steven Hankinson/ Arnell Group
Zdjęcia: Albert Watson
Jack Nicholson, New York, 1998
Nowy Jork, 1999. Na potrzeby Invincible.
W podobnym stylu są zdjęcia ze środka książeczki.
Okładka została wykonana na podstawie zdjęcia Alberta Watsona:
Projekt: Steven Hankinson dla Arnell Group
Twarz Michaela została "narysowana" na podstawie powyższego zdjęcia i występuje w pięciu wariantach kolorystycznych (w wersji podstawowej dominuje kolor biały i szarosrebrny, kolory innych wersji to: niebieski, zielony, czerwony, żółty).
Na okładce zostały podkreślone oczy, linia brwi, nos i usta.
Michaela głos bądź osobę możemy spotkać w takich materiałach jak:
- W "The Simpsons" s.3 odc.1 ("Stark Raving Dad"). Odcinek wyemitowano 19 września 1991. Michael podkładał głos Johnowi Jayowi Smithowi.
- Rockwell - "Somebody's Watching Me": Michael śpiewa tutaj w refrenie: "I always feel like somebody's watching me, oh oh oh, I always feel like somebody's watching me".
- Rihanna - "Please Don't Stop The Music": głos Michaela słychać w tle. Michael śpiewa końcówkę piosenki "Wanna Be Startin' Something", są to słowa:"Help me sing it, ma ma se, Ma ma sa, ma ma coo sa (hoo, hoo!), Ma ma se, ma ma sa, Ma ma coo sa,(Hee, hee!)". Potem te słowa śpiewa Rihanna.
Utwór jest samplem hitu Michaela Jacksona "Wanna Be Startin' Somethin". Rihanna wyznała, że nie wierzy w to, aby kiedykolwiek mogłaby współpracować z samym gwiazdorem, więc zdecydowała się zasamplować jeden z jego hitów.
- W Sonic the Hedgehog 3 zawiera zsamplowane odgłosy Jacksona i muzyków, którzy z nim współpracowali.
- W Space Channel 5 w dalszych poziomach pojawia się Michael Jackson.
- Część druga Space Channel 5, gra na PlayStation 2 i Sega Dreamcast również zawiera postać Michaela Jacksona.
- Ready 2 Rumble Round 2 to bijatyka na PlayStation 2 i Sega Dreamcast, w której Michael Jackson jest ukrytą postacią.
- Grand Theft Auto: Vice City na PS2, Windows i Xbox zawiera dwie piosenki Jacksona: "Billie Jean" i "Wanna Be Startin' Somethin'".
- W Guitar Hero II użyto piosenek "Beat It" i "Thriller".
Paste Magazine zaprosiło 50 dziennikarzy i muzyków do zestawienia... Top 100-u żyjących tekściarzy:
100 T-Bone Burnett
99 Outkast
98 Jay Farrar
97 Josh Ritter
96 Jimmy Cliff
95 Patti Smith
94 Sam Phillips
93 Joseph Arthur
92 Alejandro Escovedo
91 Drive-By Truckers
90 Nick Cave
89 Victoria Williams
88 Parliment
87 Lyle Lovett
86 Sam Beam (Iron & Wine)
85 David bazan (Pedro the Lion, Headphones)
84 They Might Be Giants
83 Fleetwood Mac (Buckingham, Nicks, McVie)
82 John Darnielle (The Mountain Goats)
81 The Flaming Lips
80 Pink Floyd
79 Stephen Malkmus (Pavement, Silver Jews)
78 Robert Pollard (Guided by Voices)
77 Bruce Cockburn
76 Will Oldham aka Bonnie "Prine" Billy
75 Ron Sexsmith
74 Over the Rhine
73 Julie Miller
72 Michael Jackson 71 Vic Chestnut
70 Alex Chilton (Big Star, The Box Tops)
69 Merle Haggard
68 Allen Toussaint
67 Connor Oberst
66 Charles Thompson (aka Frank Black) (Pixies, The Catholics)
65 Bill Mallonee (Vigilantes of Love)
64 Andy Partridge (XTC)
63 Richard Thompson
62 Sting
61 John Hiatt
60 Jimmy Webb
59 Jack White
58 Sly Stone
57 Morrissey
56 James Brown
55 Dolly Parton
54 Aimee Mann
53 James Taylor
52 Paul Westerberg
51 Dan Penn & Spooner Oldham
50 Public Enemy
49 Cat Stevens
48 Gillian Welch / David Rawlings
47 Sufjan Stevens
46 David Byrne
45 Jackson Browne
44 Al Green
43 Ryan Adams
42 Loretta Lynn
41 Ray Davies
40 Burt Bacharach & Hal David
39 Led Zeppelin
38 Kris Kristofferson
37 Smokey Robinson
36 Beck
35 Steve Earle
34 John Forgarty
33 Pete Townshend
32 Lieber & Stoller
31 Carole King
30 John Prine
29 Tom Petty
28 Robbie Robertson
27 Radiohead
26 REM
25 Chuck Berry
24 Jeff Tweedy
23 Elton John / Bernie Taupin
22 Lucinda Williams
21 Lou Reed
20 Van Morrison
19 Patty Griffin
18 U2
17 Holland - Dozier- Holland
16 David Bowie
15 Willie Nelson
14 Stevie Wonder
13 Paul Simon
12 The Rolling Stones
11 Randy Newman
10 Prince
9 Joni Mitchell
8 Elvis Costello
7 Brian Wilson
6 Leonard Cohen
5 Paul McCartney
4 Tom Waits, Kathleen Brennan
3 Bruce Springsteen
2 Neil Young
1 Bob Dylan
Otóż media, wiele razy gadały, że Michael bankrutuje przez długi itd. Z pewnością
czasem zastanawiałeś/aś się, czy to prawda? Cóż, jeśli byśmy chcieli sprawdzić to bazując tylko na jego solowych albumach, to sprawa wygląda tak: od czasu gdy Michael odszedł z Motown i podpisał umowę z Epic (pierwszy album wydany przez nią to Off The Wall) dostał 35% zysku od sprzedaży albumu od te firmy, a co to oznacza? To oznacza, że jeśli
weźmiemy cenę albumu za ok. 15$ (ok. 40 zł) i zabierzemy marżę sklepu 5$ (ok. 14 zł) to mamy 10$ (ok. 30 zł) teraz zysk Michaela z albumu to 35% = 3.85$ (ok. 11 zł) pomnóżmy tę stawkę przez ilość sprzedanych albumów i to będzie wyglądać na dzień dzisiejszy tak:
"Off The Wall" 21 mln x 3.85 = 80,85 mln $"Thriller" 114 mln x 3.85 = 438,90 mln $"Bad" 30 mln x 3.85 = 115,50 mln $"Dangerous" 31 mln x 3.85 = 119,35 mln $"HIStory" 40 mln x 3.85 = 154,00 mln $"Blood On The Dance Floor" 8 mln x 3.85 = 30,80 mln $"Invincible" 11 mln x 3.85 = 42,35 mln $
te wszystkie sumy pokazują nam 981,75 mln $ i to zysk tylko ze sprzedaży albumów od
"Off The Wall" do "Invincible". Jeśli weźmiemy pod uwagę jeszcze zysk z; singli, video, granej muzyki w radio itp, katalog The Beatles catalogue + katalog Elvisa Presleya, podpisany kontrakt z Sony i wraz z podpisaniem jego zaliczka w wysokości 83 mln $ i wliczymy kilka reklam z Pepsi i innymi firmami to Michael nie
mógłby być bankrutem, mając więcej jak miliard $, "twierdzenia" mediów i ich "newsy" są kompletnie bezsensowne nawet w
przypadku gdy mamy informację z sądu, że Michael wydawał miesięcznie 6 do 10 milionów $. Oczywiście mówimy o
wydawaniu pieniędzy w rozumieniu: zakupy i działalność charytatywna.
Top 130 najlepiej sprzedające się osoby
25.The Eagles, Albums sold: 122 million, Genre: Country/Rock, Country: USA
24.Janet Jackson, Albums sold: 130 million, Genre: R&B/Pop, Country: USA
23.Garth Brooks, Albums sold: 145 million, Genre: Country, Country: USA
22.The Jacksons, Albums sold: 150 million, Genre: R&B, Country: USA
21.U2, Albums sold: 155 million, Genre: Rock/Pop, Country: Ireland
20.ABBA, Albums sold: 160 million, Genre: Disco/Pop, Country: Sweden
19.Whitney Houston, Albums sold: 180 million, Genre: R&B/Pop, Country: USA
18.AC/DC, Albums sold: 185 million, Genre: Hard Rock, Country: Australia/UK
17.Queen, Albums sold: 190 million, Genre: Rock, R&R, Country: UK
Nie wiele ludzi, wie o tym, że Michael podczas tworzenia piosenki "Billie Jean" zainspirował się linią bitu z utworu "I Can't Go for That (No Can Do)" zespołu Hall & Oates
Zgodnie ze słowami Daryla Halla, Michael przyznał sie mu do inspiracji, gdy nagrywali piosenke “We Are the World”, Michael podfszedł do Daryla i przyznał, że wzmocnił jego linie basu do stworzenia "Billie Jean", dokładnie z piosenki "I Can't Go for That (No Can Do) [wydana w 1981]." Hall odpowiedział, że on też ten bas też wziął z innej piosenki i było to "coś co wszyscy w branży robią."
Przykra historia za to, jest związana z piosenką "You Are Not Alone", gdyż R.Kelly dał Michaelowi ten utwór jako swoje dzieło, niestety jednak muzyka została skomponowana przez Belgów: Eddy i Dannya van Passelów w 1993 pod tytułem "If we can start all over". Belgijscy kompozytorzy zaskarżyli piosenke do sądu jako plagiat ich utworu. Rezultatem tego pozwu jest wyrok zabraniający puszczania "You Are Not Alone" ale tylko w Belgii gdyż nikt z USA nie podjął tematu pozwu i wyroku w Belgii przeciw R.Kellemu, więc Michael zarabiał na piosence najpire niczego nie świadom, potem uznał, że to problem samego R.Kellya i on musi z tym się uporać.
Will you be there - pełna wersja piosenki zawiera wstęp muzyczny Cleveland Orchestra i chur the Cleveland Orchestra wykonujący Dziewiątą Symfonię Beethovena. Segment mniej znanym fragmentem popularnej "Ody do radości". Niemiecki tekst został napisany przez Friedrich Schillera.
"Will You Be There" był przedmiotem pozwu. Chodziło o pogwałcenie praw autorskich Clevelend Orchestra nagrywając tę scieżkę i nie wpisując tej adnotacji, iż został użyty Beethoven i jego wstęp symfoniczny. Pozew został złożony przez Cleveland Orchestra i domagano się 7 milionów dolarów. Sprawę zakończono polubownie poza sądem dodając pełną adnotację w booklecie albumu Dangerous.